• Удружење грађана Видо

    Интернет заједница Крагујевац

    Добро дошли на блог Удружења грађана Видо. Имам ту част да напишем први блог пост у име удружења, чиме ћу вам представити укратко основну мотивацију која је мене покренула да се придружим тиму. Као што можете видети на сајту, области деловања удружења су култура, медији и неформално образовање а ужа специјалност су нам нови медији и Интернет.

    Свако од нас из тима је активан твитераш и самим тим схватамо да је Твитер заједница без које се не може “у свет” Интернета. Некоме Твитер служи као вентил, где избацује све оно негативно што му се скупља током дана, због чега је незванично Твитер познат као “хејтерска мрежа”. Међутим, то није увек случај. Тамо се може наћи доста примера “љубави, музике и све нечега лепог”, да не спомињем “Твитер крашове”. Сваки твитераш пролази кроз разне фазе на Твитеру: од тога да му је досадан, преко тога да не може без њега, до повременог коришћења. Активан твитераш пролази кроз те фазе више пута, користи га на више начина и за више ствари.

    Међутим, нису иста схватања Твитера као друштвене мреже која свакодневно гомила мноштво људи спремних да се окупе на једном месту, онлајн или офлајн, и прокоментаришу дешавања и ствари из свакодневног живота. Које добро може испасти од много људи који по цео дан коментаришу шта су данас доживели? Уколико имате нешто да понудите другима, претпостављам да бисте волели да се о томе говори све најлепше. Ако само пет твитераша које прати по хиљаду људи похвали ваш производ или услугу, и свако од њих добије по неколико ритвитова, добили сте бесплатан маркетинг који је видело минимум десет, петнаест хиљада људи, преносећи тај исти маркетинг са хиљада пратиоца на туђе хиљаде пратиоца.

    Шта би било када би такав маркетинг добили од двадесет или педесет твитераша? Као што рекох, твитераши воле да се окупљају и офлајн, на Твитаповима – упознају се, друже и твитују. Управо то разне фирме код нас схватају као велику прилику, и врло често по Србији можете чути да неки бренд организује Твитап, где дели разне повластице за своје производе. Да ли схватате из наведеног још једну примену Твитера? Не мора да служи само за „хејт“. Можда је то баш тај труд који морате уложити за вас и вашу понуду.

    По узору на београдски Твитап, и крагујевачки је добио свој фан пејџ на Фејсбуку. Твитер налог је већ постојао. Један од администратора фан стране сам и ја, и трудићу се да помогнем да се Интернет заједница Крагујевца окупи око већ постојеће заједнице на Твитеру. Неколико офлајн дружења је организовано, и могу рећи да се крагујевачка Интернет сцена полако буди. Удружење грађана Видо није оснивач окупљања, нити градитељ заједнице. Ми смо само део већ постојеће заједнице која не познаје све своје чланове јер се није окупила на једном месту. Овим позивам твитераше из Крагујевца да предложе ускоро неки Твитап, да се лично упознамо и разменимо искуства са Твитера. Знам да нас има пуно.

    Аутор: Милош Лековић

    Објављено: 15. децембар 2012.

    Оставите одговор

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

    *

    Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>