• Удружење грађана Видо

    2011 – Филм “48 сати сахрана”

    Удружење грађана Видо је у септембру 2011. године кренуло са реализацијом пројекта “48 сати сахрана“. То је аматерски филм, жанровски окарактерисан као црнохуморна пародија на постојеће ријалити шоу програме који се данас код нас емитују. Снимање је завршено средином октобра и након тога на монтажи се радило око 2 месеца. Активности су се одвијале у Крагујевцу тако да је и премијера била у Крагујевцу 21. децембра у СКЦ-у. После су уследиле репризне пројекције које су се пренеле и у 2012. годину. На свакој пројекцији је у склопу програма била организована и трибина на тему утицаја горепоменутих програма у медијима на друштво и младе данас, где смо на округлим столовима имали експерте из области социологије, медија, продукције који су из стручног угла давали критички осврт на тему и указивали на штетан утицај на младе. Погледајте наш трејлер који је за кратко време постао хит на интернету:

    Циљ акције је био да укажемо личним примером како активизам младих аматера од којих нико није иначе из света филма може на креативан начин указати на значај неког друштвеног проблема. Многи су у стању само да критикују али не и да предузму конкретну акцију да се нешто промени. Ми смо прешли тај велики корак од идеје до реализације и показали како ентузијазам, добра воља и креативност може да победи! Желели смо да искористимо видео и филм као начин изражавања који је данас приближнији младима него традиционални медији и сувопарна предавања. 

    Највећи успех је што је уопште овакав аматерски и малтене без буџета пројекат спроведен до краја. Филм у комбинацији са трибином је до сада одржан 9 пута у Крагујевцу и 6 пута у другим градовима по Србији. Посећеност је огромна, медијска пропраћеност одлична, сјајне критике, огроман број погледа на интернету, побољшана транспарентност активности удружења, стечен добар имиџ…

    Били смо у Панчеву, два пута у Београду, у Нишу, Новом Саду, Врњачкој Бањи и другим градовима. Видело нас је уживо више од 1500 људи, а на интернету по анализама више од 50000 људи је читало о филму. Акција је дефинитивно остварила позитиван утицај, има много повратних реакција, предлога за сарадњу, идеја за нове пројекте… Малтене сви могући медији су извештавали о нама, почевши од телевизијских, радио, електронских, штампаних… Неки од њих су ТВ Б92, ТВ РТК, ТВ К9, РТВ Панчево, Политика, Блиц, Ало, Илустрована политика, Крагујевачке новине, Дневник Нови Сад, Радио Београд, Мондо… Погледајте репортажу са телевизије Б92: